Monday, March 5, 2007

جان انسانها

چندروز پیش دیدم یه خانومی از یک شرکت تو تهران بهم زنگ زد وتبلیغ کپسول ضدحریق برای ماشینم رو کرد وخلاصه با زبون بازی یکی بهم چپوند دیروز خبر صد وهفتادوچندمین اتش سوزی ماشین های ایران خودرو رو شنیدم چون خونه علاوه بر 141 ام(ملوس) یه ماشین ار دی روا هم داریم و اون از محصولات ایران خودرو هست داشتن کپسول ضد حریق همچین ضرری هم نداره.
شنیدم وقتی خبرنگارها از یکی از مسولیین ایران خودرو در مورد این اتش سوزی ها پرسیدن جوابشون کتکی بوده که از بادی گاردهای اون مسوول خوردن!!!
امروز فیلم باغبان وفادار رو دیدم که در مورد ازمایش های چند شرکت دارویی روی اهالی کنیا بود که در ضمن اون یک ملودرام رو هم تو دل قصه داشت کلا فیلمش جالب بود چندی قبل هم از شبکه 5 یه سریال ایتالیایی از یک شرکت دارووی که تحت لوای کمک های انسان دوستانه داروهاشون رو رو افریقایی ها امتحان می کردن پخش شد.
هدفم از مطرح کردن این موضوعها بی ارزش شدن جون ادمها از نظر این شرکت ها وادم های پشت پرده اونهاست واینکه به چه قیمتی روز به روز به دارایی هاشون اضافه می کنن؟
مدتیه شبهای سه شنبه یه سریال انگليسي نشون میده به اسم ام ای دی یا همچین چیزی که یه شرکت حقوقی هست که در مورد شکایت های بیمارا از پزشکاشون هست البته من به عنوان یک پزشک اصلا تمایلی به پخش همچین سریالی برای ملت ایران رو ندارم چون همین جوریش هم تو ایران مردم نسبت به پزشکا بی اعتمادو پر توقع شدن حالا اگه بخواد با پخش این سریالهاسطح توقع مردم روبالاترهم ببرن نتیجه این میشه که بینی یکی از همکارای پزشک طرحی با مشت یک مراجعه کننده تو یکی از مراکز شهرستان ما بشکنه .ولی می خواستم با طرح این موضو عهای به ظاهر متفاوت فرقی که تو جوامع مختلف و ادم های مختلف برای حقوق مردمش هست رو مطرح کنم اگه این سریال رو دیده باشین به پرونده هایی که توشون مطرح شده هم مورد توجه قرار بدین منظورم رو بیشتر می فهمین مثلا یکی از پرونده های این هفته در مورد دختر 21 ساله ای بود که می خواست برای 3 روز بعد که تولدش هست با تزریق زل وتغییر قیافش مهمونهاش رو سورپرایز کنه ولی در مورد تولدش وتاریخ تولدش به پزشکش چیزی نمی گه اشتباه که چه عرض کنم بی دقتی پزشک هم این بود که با اینکه در مورد عوارض احتمالی به بیمار توضیح داده بود در مورد کبودی محل عمل که بیشتر از سه روز که زمان تولدبیمار بوده طول می کشه توضیح نداده بودو بیما رچون روز تولدش محل عمل روی صورتش کبودی داشته که بعد از 2 هفته هم کاملا از بین رفته بودودرهمون 3 روز اول هم با لوازم ارایش قابل پوشوندن بود از پزشکش شکایت کرده بود وادعای غرامت داشت!
قضاوت رو به عهده خودتون می ذارم چون دیگه حوصله تایپ کردن ندارم اگه نظری داشتین کامنت بذارین
تو ضيح:
توپست قبلي يک کامنت رسيده که نوشته پائولو کوييلو به درد دختر مدرسه اي ها مي خوره من اينجا در مورد اين نويسنده هيچ اظهار نظري نکردم همکلاسي سابق نويسنده وبلاک معروف که بدون اسم کامنت مي ذاري تو هنوز ازنظر من همون موجودحسود وتنگ نظري که ادعاي روشنفکري مي کني ولي بلد نيستي حتي املاي درست کلمات رو بنويسي و ادعاي ادبي بودن مي کني يادت هست يا يازم رسوات کنم من به دين خودم توبه دين خودت تو حقييرتر از اون هستي که بخوام با تو کل کل کنم اقاي ظاهرا روشنفکر داراي هذيان هاي خودبزرگ بيني همچنان نظرم اينه که خودتو به يک روانپزشک نشون بده همکلاس سابق و هم دوره اي سربازي من!!

6 comments:

Anonymous said...

آن سريال ام آي دي در لندن اتفاق مي افتد

Anonymous said...

داشتم فكر مي‌كردم جدي جدي پزشك بودن تو اين دوران چه قدر سخت است. درسته مردم اين روزا به هيچكس اطمينان نمي‌كنند ولي وقتي به پزشك اطمينان نكني فاجعه است. بچه هاي ما يك پزشك معتمد دارن كه از نظر من خداست. البته خيلي دير به دير مي‌رن دكتر ولي وقتي مي‌رن كارش ردخور نداره. من كه وجود او رو يكي از شانس هاي زندگيمون مي‌دونم و هميشه ممنونش هستم. اميدوارم شما هم همينطوري باشيد

نگاهی نو said...

salam

baba jan baz ke omadi avale list bedoneh inke UP koniiiiiiiiiiiiiiii
;)

Anonymous said...

شهلاhttp://www.21mehr.com/
خوب دوکی جون از دیدن تلویزیون ایران صرفه نظر کن نازنین تا اینجوری به هم نریزی
ببینم حق و حقوق کدام ایرانی پایمال
نشده؟
به امید روزی که در هیچ جای دنیا آزار به مردم رواج نداشته باشه
حالا این دکتر مذکور را نباید اذیتش کرد، چون این کبودی کاملن نرمال است
خوب دختر خانم باید می گفت برای کی

!!!میخاد خوشگل بشه

Anonymous said...

خودت الكي پينگ مي‌كني؟ يا يكي آزار داره اين كار رو مي‌كنه؟ فكر كنم دوميش باشه ولي داري كم كم از گرگ بيابون به چوپان دروغگو تبديل مي‌شي از بس اومدم اينجا و ديدم مطلب جديد ننوشتي و الكي رفتي تو بلاگرول جزو آبديت كرده ها!!! هروقت آبديت كردي خبرم كن. تا مردم آزار ناكام بمونه.

Anonymous said...

سریال رو دیده بودم و دقیقا به همین فکر کرده بودم . یادمه یه بار با یکی از این کله های ایران خودرو مصاحبه میکرد . طرف میگفت ما به مردم گفتیم تا فلان تاریخ بیان واسه رفع عیب . بعد اون مسوولیت با خودشونه . من اون موقع نمی دونستم این ماجراها کشته داده . فرداش که فهمیدم حدود صد نفر تا اون موقع مردند دهنم وا مونده بود از پررویی این ادم که به اون سادگی می گفت از حالا به بعد مسوول خودشونند !!!