Monday, June 30, 2008


مدتی پیش داستانهای کوتاه مارکز رو هم تموم کردم کتاب ترجمه ای از گلشیری بود وتقریبا داستانها رو به ترتیب سال نگارش مرتب کرده بود از داستانهای اولیه زیاد خوشم نیومد به نظرم مارکز اون زمان کمی از داستان مسخ کافکا الگوبرداری کرده بود ولی داستانهای سالهای پایانیش پخته تر بود لااقل به نظر میرسید مال خودشن تا اینکه بخواد از نویسنده های قبلیش تقلید کنه مثلا تبدیل زن گناهکار تو یکی از داستانهاش یا پیر مرد بالدار من رو یاد تبدیل انسانها به حشرات داستان مسخ کافکا می ندازه یا داستان کرگدن از اوژن یونسکو.
الان هم حدود 4-5 روز هست کتاب دیکتاتورها بیمارند که نگاهی به زندگینامه وسوابق پزشکی وروانپزشکی ناپلئون وهیتلر واستالین داره رو شروع کردم جالبه شب جمعه که من داشتم قسمت اول یعنی ناپلئون رو می خوندم سینما 1 فیلم نبردواترلو رو که مربوط به ناپلئون بناپارت بودبه کارگردانی سرگئی باندارچوک نشون داد این همزمانی برام لذتبخش بود البته رویکرد نویسنده کتاب من که خودش پزشکه وکارگردان در مورد شخصیت پردازی کمی با هم مغایرت داشت ولی برام جالب بود.بقیه کتاب رو که خوندم بازم اینجا در موردش مینویسم.

No comments: