Friday, December 8, 2006

جان لنون

سلام دوستان من تصمیم دارم تو وبلاگم شعرهای جالب ویا ترجمه جالب ازشعرها که برخورد میکنم بنویسم
جان لنون
خیال کن که نه درزیر پای ما دوزخیست نه بر بالای سر ما بهشتی خیال کن که تنها اسمان است وبساگربکوشی میتوانیچنین تصورکنیخیال کن که همه مردمان برای امروززندگی میکنندتنها برای امروزوبسخیال کن که دیگر مرزی میان کشورها نیست خیال کن چیزی نباشد که مردم ازبرای ان بجنگندخیال کن که نه مذهبی است ونه ایینی خیال کن که همه مردمان روزگار درسازش وارامش میگذرانندشاید مرا خیالباف بخوانی اما تنها من چنین خیالی درسر نمیپرورانماگربکوشی میتوانی چنین تصورکنیارزو میکنم تو هم دراین خیال به مابپیوندی خیال کن که دیگرازتنگدستی وتوانگری خبری نباشدتا ازحرص واز خبری نباشدمیدانم که میتوانی چنین تصور کنی یگانگی همه مردمان راتصور کنخیال کن همه مردم جهان برسر خوان جهان یکسان نشسته باشندبسا که مرا خیالباف بخوانیاما تنها من چنین خیالی درسر نمی پرورانمایکاش تو هم دراین خیال به ما بپیوندیوجهان یگانه ویکپارچه باشد

No comments: